21/05/2012

Charlotte Rampling - Les Mots Bleus


Charlotte Rampling sings "Les Mots Bleus", composed by Jarre in 1974 for singer Christophe. Video of 1994 french auditorium program.

Lyrics English: "The blue words"


It is six o'clock at the church's bell-tower
At the park the flowers poetize
A girl will leave the town hall
As each evening I await for her
She smiles at me
It's necessary that I speak to her
At all costs

I will tell her the blue words
The words we say with the eyes
To speak seems ridiculous to me
I throw myself and then I move back
In front of an useless sentence
Who would break the fragile moment
Of an encounter
Of an encounter

I will tell her the blue words
Those which make people happy
I will call her without naming her
I am perhaps out of fashion
The wind of winter blows in April
I love the motionless silence
Of an encounter
Of an encounter

There is no more clock, no more bell-tower
In the park the trees are lying
I return by the night train
Over the dock I see her
Who smiles at me
It's necessary that she understand
At all costs

I will tell her the blue words
The words we say with the eyes
All the excuses that we give
Are like the kisses that we steal
It remains a subtle rancor
Who would waste the fragile moment
Of our re-encounter
Of our re-encounter

I will tell her the blue words
Those which make people happy
A love story without words
Have no need for protocol
And all futile long discourses
Would somewhat tarnish the little style
Of our re-encounter
Of our re-encounter

I will tell her the blue words
Those which make people happy
I will tell her all the blue words
All those which make people happy
All the blue words



Lyrics French : "Les mots bleus"


Il est six heures au clocher de l´église
Dans le square les fleurs poétisent
Une fille va sortir de la mairie
Comme chaque soir je l´attends
Elle me sourit
Il faudrait que je lui parle
A tout prix

Je lui dirai les mots bleus
Les mots qu´on dit avec les yeux
Parler me semble ridicule
Je m´élance et puis je recule
Devant une phrase inutile
Qui briserait l´instant fragile
D´une rencontre
D´une rencontre

Je lui dirai les mots bleus
Ceux qui rendent les gens heureux
Je l´appellerai sans la nommer
Je suis peut-être démodé
Le vent d´hiver souffle en avril
J´aime le silence immobile
D´une rencontre
D´une rencontre

Il n´y a plus d´horloge, plus de clocher
Dans le square les arbres sont couchés
Je reviens par le train de nuit
Sur le quai je la vois
Qui me sourit
Il faudra bien qu´elle comprenne
A tout prix

Je lui dirai les mots bleus
Les mots qu´on dit avec les yeux
Toutes les excuses que l´on donne
Sont comme les baisers que l´on vole
Il reste une rancœur subtile
Qui gâcherait l´instant fragile
De nos retrouvailles
De nos retrouvailles

Je lui dirai les mots bleus
Ceux qui rendent les gens heureux
Une histoire d´amour sans paroles
N´a plus besoin du protocole
Et tous les longs discours futiles
Terniraient quelque peu le style
De nos retrouvailles
De nos retrouvailles

Je lui dirai les mots bleus
Les mots qu´on dit avec les yeux
Je lui dirai tous les mots bleus
Tous ceux qui rendent les gens heureux
Tous les mots bleus
Tous les mots bleus

No comments:

Post a Comment